W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. z 2023 r., poz. 1073), informujemy że wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa z terenu Gminy Trzebielino przyjmowane są od poniedziałku do piątku, pok. nr 8, w godzinach pracy Urzędu Gminy w Trzebielinie.
Do pobrania:
Komu przysługuje świadczenie z tytułu pełnienia funkcji sołtysa?
Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa przysługuje osobie, która spełnia łącznie następujące warunki:
- pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 i 572) przez okres co najmniej dwóch kadencji, nie mniej niż co najmniej osiem lat;
- osiągnęła wiek:
a) w przypadku kobiety – 60 lat,
b) w przypadku mężczyzny – 65 lat.
Przy ustalaniu prawa do świadczenia wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Kto wypłaca świadczenie?
Świadczenie przyznaje i wypłaca Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.